Merry Christmas and a Happy New Year!!! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Arianne Kattenberg - WaarBenJij.nu Merry Christmas and a Happy New Year!!! - Reisverslag uit Jinja, Oeganda van Arianne Kattenberg - WaarBenJij.nu

Merry Christmas and a Happy New Year!!!

Door: Arianne

Blijf op de hoogte en volg Arianne

24 December 2011 | Oeganda, Jinja

Ik zit achter me laptopje in Jinja, genietend van m’n ontbijtje met een ongelofelijk mooi uitzicht over de Nijl, de aapjes springen van boom tot boom, de lucht is dreigend donker, er staat een zachte frisse wind en op de achtergrond klinkt de kerstmuziek, vanavond is het kerstavond…stiekem bekruipt me een stille heimwee. Wetend dat iedereen in de kou, bij de kerstboom en openhaard, met familie en vrienden gezellig aan het eten is…Ik blijf het een rot moment vinden!
Al maak ik hier zoveel ongelofelijke, bijzondere momenten mee, deze periode van het jaar zou ik toch graag in Nederland willen zijn. Snel probeer ik het van me af te zetten, denkend aan alle mooie dingen die ik hier nog ga meemaken. “Waarschijnlijk vier ik nog wel 60 keer Kerst en O&N in Nederland,” zeg ik maar steeds tegen mezelf.

Ik ben ondertussen weer aan een heel nieuw avontuur begonnen. Vanwege de feestdagen zijn de projecten een aantal dagen dicht en heb ik de mogelijkheid het oosten van Afrika met me backpack te ontdekken. Wat een belevenis!
We zijn begonnen in Lake Bunyoni, slapen in een soort boomtent met uitzicht over het Lake waar de zon opkomt, echt héél mooi! Door naar park Mburo, een zebrapark waar geen gevaarlijk wild rondloopt;) dus voor ons DE kans om een Boda te huren en zelf door het park te crossen, op zoek naar een zebra. Die vonden we niet ;) maar wel een hele mooie lodge waar we even te dachten te lunchen…Toen we hoorde dat een overnachting 250 dollar koste wisten we niet hoe snel we weer weg moesten komen;) Maargoed ook, want op de terugweg reden vol in een groep met zebra’s.
Toen via Kampala (waar je bijna dood word gereden…wat een chaos) door naar Jinja, paardgereden en geraft waarbij ik letterlijk soms dacht te verdrinken,30 km over de nijl,heel heftig maar zo gaaf!!! Google het maar eens. (youtube, grade 5 rafting Jinja)
Morgen gaan we door Nairobi naar Arusha, om vervolgens bij de Serengeti en de Indische Oceaan uit te komen om daar het Nieuwe jaar in te luiden.

Tot nu toe gaat het nog helemaal goed en vind ik het onwijs gaaf om te doen. Afrika is zo divers en heeft zo’n mooie natuur dat het bijzonder is hoe elk deel van een land weer anders kan zijn. De mensen, het lokale voedsel, dwars door de groene bergen, in een busje opgepropt zitten met zakken cassave en een schreeuwende kip onder mijn stoel of bepakt en bezakt met ze 3e op de boda over glibberige rode weggetjes, tot je enkels door plassen om vervolgens weer gigantisch te worden afgezet door de boda driver, frustratie all over! Neej, wij Mzungu’s zijn niet rijk!!! Maar…ik geniet er volop van. Het is heerlijk om even vrij te zijn van stage, weg te zijn van het project en het echte Afrika te proeven. En ook een goede afleiding voor al deze gezellige familie feestdagen…;)

Ik hoop dat jullie een geweldige kerst hebben en een heel fijn, goed, mooi en geweldig nieuw jaar en ik denk zeker aan jullie wanneer ik in me bikini aan de Indische Oceaan lig;) !!!

Tot volgend jaar!

Xxx

  • 24 December 2011 - 09:52

    Sharon:

    Geweldig dat je aan het rondreizen bent, geniet ervan!! Fijne kerst gewenst daar en natuurlijk een gelukkig en gezond nieuw jaaar!!
    Liefs,
    Sharon

  • 24 December 2011 - 11:05

    Jarieke:

    Schat,

    Heel biijzonder allemaal! Geniet ervan en vooral van de warmte :p maak je ook is een warme kerst mee die ik nu elk jaar mis :p haha...
    Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar alvast!

    Denk aan je!!
    Liefs,
    Jarieke

  • 24 December 2011 - 11:52

    Maaike & Paul:

    Wauw, klinkt geweldig! Ik ben jaloers op je, ik moet volgende week gewoon stage lopen. Ook wij in Nederland hebben een warme kerst;) Het is de warmste kerst sinds 1933... Lieve Ari, we gaan je missen as maandag tijdens het familiekerstdiner. We zullen aan je denken:) Tot 2012!!! Veel liefs Paul & Maaike

  • 24 December 2011 - 12:15

    Linda:

    Hi Ar!
    Haha.. Nou ik wil graag met je ruilen hoor, ik moet namelijk werken met oud&nieuw!
    Geniet maar lekker van je trip!
    Liefs! X

  • 24 December 2011 - 21:27

    Leo Kattenberg:

    Ariane geniet maar leker van afrika
    met mij gaat het iets beter ik moet drie keer per week vier uur aan maisine hemodlscehhe is een lange zit ik ben eerste kerstdag bij fam apeldoorn gr Oom leo.


  • 27 December 2011 - 14:35

    Tante Henny.:

    Hallo lieve Arianne wat een belevenissen en ook het heimwee ik ken het helemaal het is allemaal zo anders dan je gewend bent ...maar ook dit is fantastisch om mee te maken ook zo kan het . het is hier helemaal niet koud zoals Maaike al zei sinds 1933 of daar in de buurt.... het is hier grouw somber weer zo'n 10graden.... geniet van de zon de schitterende natuur en het strand .....wij hebben zo jaren deze dagen meegemaakt Kerstliederen zingen eind nov en een Kerstspel opvoering want de maand Dec had iedereen vakantie dus deed men het maar een maand eerder..... oliebollen bakken bij 40 graden hoe vind je die dan ?
    geniet van dit avontuur .
    ik stuur je verder een email over ons Kerstdiner ,heel veel liefs tante Henny en oom Henk.

  • 04 Januari 2012 - 21:17

    Femke:

    Arian! Geniet van ieder moment!! Kerst en oud en nieuw kan je inderdaad (normaal gesproken) nog vaak genoeg in NL vieren en zoiets als dat wat je nu doet, zul je vast niet vaak ondernemen! Ennn daar komt nog bij dat je vast al een heerlijk bruin kleurtje hebt (telt ook mee!!) ik ben jaloers!!
    Veel succes nog even, thumbs up!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Oeganda, Jinja

Arianne

Actief sinds 07 Aug. 2010
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 31706

Voorgaande reizen:

06 Maart 2016 - 14 April 2016

Bootvluchtelingen Lesbos

12 Oktober 2015 - 17 December 2015

Bootvluchtelingen Chios

22 Oktober 2011 - 30 Januari 2012

Going to Uganda!!!

14 September 2010 - 21 December 2010

Suriname

Landen bezocht: